Bereik eenvoudig agrarische prospects binnen uw doelgroep met online campagnes.
Online Campagnes
Social media hebben zo’n vaste plek ingenomen in ons dagelijkse leven dat het moeilijk is voor te stellen dat we nog niet zolang geleden zonder deden. Ook uw klanten en prospects bereikt u via social media. Voor het opbouwen van naamsbekendheid, het onder de aandacht brengen van een product of aantrekken van bezoekers naar uw website. De aanname dat Nederlandse bedrijven in de agrarische sector online achterblijven is al lang verleden tijd. Uit onderzoek van AgriDirect blijkt dat:
- Ca. 50% van de land- en tuinbouwers maakt gebruik van social media (bedrijfsmatig en/of privé).
- Hiervan is 34% actief op Facebook, 22% maakt gebruik van YouTube en 8% van Twitter.
- Ca. 79% van de Nederlandse agrariërs een smartphone en/of tablet heeft.
Cijfers die laten zien dat social media ook een grote rol speelt in de agrarische sector. Maar hoe bereikt u juist uw specifieke doelgroep op deze media? Wij ondersteunen u graag bij het opzetten en uitvoeren van uw social media campagnes daar waar uw doelgroep zit of ontwikkelen desgewenst samen met u uw eigen social media strategie. Vaak is social media onderdeel van een totaal agrimarketing traject.
Wilt u een online campagne starten? Wij ondersteunen u graag!
Businesscases
“Er zijn niet veel organisaties die in korte tijd een grote groep varkenshouders kunnen bevragen én de taal van de boer spreken.”
"Er zijn niet veel organisaties die in korte tijd een grote groep varkenshouders kunnen bevragen én de taal van de boer spreken. Het is bij zo’n onderzoek nodig dat varkenshouders zich uitspreken over de POV en niet meteen ophangen als zij gebeld worden.", zegt Linda Verriet, voorzitter van Producenten Organisatie Varkenshouderij (POV)
“AgriDirect houdt in de gaten wat wel en niet werkt”
“We werken al zeker 25 jaar samen met AgriDirect. Ze zijn meer collega dan externe partij. Het wederzijds vertrouwen is groot. Ze kennen de agrarische markt als geen ander, denken goed mee, zien kansen en wijzen ons daarop. Daarbovenop is het ook nog eens een heel fijne samenwerkingspartner. Open, transparant, snel en servicegericht. Ik ken de bureauwereld vanuit banen in het verleden en weet dat de commerciële druk hoog kan zijn. Bij AgriDirect merk ik daar niets van. Ze hebben altijd tijd, reageren snel en vriendelijk. Als het aan mij ligt, werken we ook de komende 25 jaar nauw met elkaar samen.”
“Met e-mailcampagnes kunnen we heel gericht doelgroepen online benaderen”
"We werken op online gebied veel samen met AgriDirect. We adverteren al jaren in hun nieuwsbrief Boervindt, die maandelijks naar 20.000 agrarische ondernemers gaat. Dat werkt: steeds als de nieuwsbrief de deur uit is, zien wij op onze site een piek van enkele honderden extra bezoekers.
“We werken nu meer vanuit de behoefte van de veehouder: waarmee is hij gebaat?”
"Met gevoel voor de sector, humor en enthousiasme goede informatie verkrijgen. Dat vind ik knap. Op basis van de input en adviezen van AgriDirect hebben we onder meer onze informatievoorziening richting klanten aangepast", zegt Niki Nuijten, business development manager swine Benelux bij MSD Animal Health