marktonderzoek

Gedegen marktonderzoek is een goede pijler voor jouw marketingstrategie

Marktonderzoek agrarische sector

Van onderbuikgevoel naar onderbouwde keuzes. Gedegen marktonderzoek in de agrarische markt is een goede pijler om jouw marketingstrategie te onderbouwen. Hoe beter je in beeld hebt wat je doelgroep denkt en wil, hoe beter je in staat bent jouw agrimarketing strategie af te stemmen op potentiële klanten.

Met meer dan 25 jaar ervaring in agrarisch marktonderzoek, gecombineerd met de actuele data uit ons Data Platform Agrarische Sector, zijn wij jouw partner voor verschillende typen onderzoek. Wij houden de ontwikkelingen in de agrarische sector nauwgezet bij en selecteren nauwkeurig een doelgroep. Vervolgens halen we hieruit een representatieve steekproef. Zo waarborgen we drie cruciale pijlers binnen het marktonderzoek:

  • Juiste doelgroepselectie
  • Nauwkeurig veldwerk
  • Correcte analyse

Soorten agrarisch marktonderzoek

Naamsbekendheid onderzoek

Een naamsbekendheid onderzoek geeft inzicht in hoe bekend je bedrijf, merk, product of dienst is binnen je doelgroep. Hoe groter de naamsbekendheid, des te groter de kans is dat prospects je weten te vinden.

Imago-onderzoek

Het doel van een imago-onderzoek is om te ontdekken hoe je doelgroep denkt over jouw bedrijf. Hoe zien (potentiële) klanten je bedrijf? En komt dat overeen met hoe jij denkt dat ze je bedrijf zien? Kortom, voldoet je imago aan je verwachtingen?

Klanttevredenheidsonderzoek

Met een klanttevredenheidsonderzoek kom je, naast de dingen die je bedrijf goed doet, erachter wat er nog beter kan. Juist daarop inspelen is essentieel om bestaande klanten te behouden en aan je te binden.

Net Promotor Score

De Net Promotor Score geeft inzicht in hoeverre klanten je aanbevelen aan anderen. En dat is precies wat je wilt. Mond-tot-mond reclame is namelijk een erg effectieve vorm van marketing!

Concurrentieanalyse

Door middel van een concurrentieanalyse ben je andere spelers in de markt altijd een stap voor.

Kwalitatieve voorfase

Heb je nog onvoldoende inzicht in bestaande meningen of denkbeelden over een onderwerp? Wil je vraagpunten genereren voor een kwantitatief onderzoek? Dan is een kwalitatief onderzoek relevant als verkennende voorfase.

Een marktonderzoek onder bedrijven in de agrarische sector voeren we online, telefonisch of schriftelijk uit.

Maatwerk

Natuurlijk verzorgen wij ook maatwerk. Dus wil je een eigen marktonderzoek opzetten en dit samen met ons uitvoeren? Wij gaan geen uitdaging uit de weg!

Businesscases