Gedegen marktonderzoek is een goede pijler voor jouw marketingstrategie
Marktonderzoek agrarische sector
Van onderbuikgevoel naar onderbouwde keuzes. Gedegen marktonderzoek in de agrarische markt is een goede pijler om jouw marketingstrategie te onderbouwen. Hoe beter je in beeld hebt wat je doelgroep denkt en wil, hoe beter je in staat bent jouw agrimarketing strategie af te stemmen op potentiële klanten.
Met meer dan 25 jaar ervaring in agrarisch marktonderzoek, gecombineerd met de actuele data uit ons Data Platform Agrarische Sector, zijn wij jouw partner voor verschillende typen onderzoek. Wij houden de ontwikkelingen in de agrarische sector nauwgezet bij en selecteren nauwkeurig een doelgroep. Vervolgens halen we hieruit een representatieve steekproef. Zo waarborgen we drie cruciale pijlers binnen het marktonderzoek:
- Juiste doelgroepselectie
- Nauwkeurig veldwerk
- Correcte analyse
Soorten agrarisch marktonderzoek
Naamsbekendheid onderzoek
Een naamsbekendheid onderzoek geeft inzicht in hoe bekend je bedrijf, merk, product of dienst is binnen je doelgroep. Hoe groter de naamsbekendheid, des te groter de kans is dat prospects je weten te vinden.
Imago-onderzoek
Het doel van een imago-onderzoek is om te ontdekken hoe je doelgroep denkt over jouw bedrijf. Hoe zien (potentiële) klanten je bedrijf? En komt dat overeen met hoe jij denkt dat ze je bedrijf zien? Kortom, voldoet je imago aan je verwachtingen?
Klanttevredenheidsonderzoek
Met een klanttevredenheidsonderzoek kom je, naast de dingen die je bedrijf goed doet, erachter wat er nog beter kan. Juist daarop inspelen is essentieel om bestaande klanten te behouden en aan je te binden.
Net Promotor Score
De Net Promotor Score geeft inzicht in hoeverre klanten je aanbevelen aan anderen. En dat is precies wat je wilt. Mond-tot-mond reclame is namelijk een erg effectieve vorm van marketing!
Concurrentieanalyse
Door middel van een concurrentieanalyse ben je andere spelers in de markt altijd een stap voor.
Kwalitatieve voorfase
Heb je nog onvoldoende inzicht in bestaande meningen of denkbeelden over een onderwerp? Wil je vraagpunten genereren voor een kwantitatief onderzoek? Dan is een kwalitatief onderzoek relevant als verkennende voorfase.
Een marktonderzoek onder bedrijven in de agrarische sector voeren we online, telefonisch of schriftelijk uit.
Maatwerk
Natuurlijk verzorgen wij ook maatwerk. Dus wil je een eigen marktonderzoek opzetten en dit samen met ons uitvoeren? Wij gaan geen uitdaging uit de weg!
Businesscases
“Er zijn niet veel organisaties die in korte tijd een grote groep varkenshouders kunnen bevragen én de taal van de boer spreken.”
"Er zijn niet veel organisaties die in korte tijd een grote groep varkenshouders kunnen bevragen én de taal van de boer spreken. Het is bij zo’n onderzoek nodig dat varkenshouders zich uitspreken over de POV en niet meteen ophangen als zij gebeld worden.", zegt Linda Verriet, voorzitter van Producenten Organisatie Varkenshouderij (POV)
“AgriDirect houdt in de gaten wat wel en niet werkt”
“We werken al zeker 25 jaar samen met AgriDirect. Ze zijn meer collega dan externe partij. Het wederzijds vertrouwen is groot. Ze kennen de agrarische markt als geen ander, denken goed mee, zien kansen en wijzen ons daarop. Daarbovenop is het ook nog eens een heel fijne samenwerkingspartner. Open, transparant, snel en servicegericht. Ik ken de bureauwereld vanuit banen in het verleden en weet dat de commerciële druk hoog kan zijn. Bij AgriDirect merk ik daar niets van. Ze hebben altijd tijd, reageren snel en vriendelijk. Als het aan mij ligt, werken we ook de komende 25 jaar nauw met elkaar samen.”
“Specialisten in het afnemen van enquêtes bij ondernemers in de agrarische sector”
"De mensen van AgriDirect zijn onafhankelijk en hebben een actuele, rijke database. Bovendien zijn het specialisten in het afnemen van enquêtes bij ondernemers in de sector. Ze kennen de doelgroep goed en weten hoe je de vragen moet stellen. Dat merk je als je de enquête samen opstelt. Wij wilden het onderzoek aanvankelijk breed insteken, maar zij hebben ons ervan overtuigd om het compact te houden. Mede daardoor hebben veel ondernemers gereageerd en was het onderzoek representatief."
“We hebben onze marketing/communicatie aangepast op het koopgedrag onderzoek”
“Vredestein is een van de oudste bandenfabrikanten ter wereld. We willen graag verder groeien. AgriDirect helpt ons daarbij."
“Sterk is het meedenken over wat wij willen en hoe we dat bij klanten kunnen achterhalen”
"Voordeel is dat AgriDirect een echte specialist is in food & agri; het bedrijf heeft in de loop der jaren een grote database opgebouwd. Ze hebben de totale agrarische portefeuille beter in beeld dan bijvoorbeeld de KVK."
“We werken nu meer vanuit de behoefte van de veehouder: waarmee is hij gebaat?”
"Met gevoel voor de sector, humor en enthousiasme goede informatie verkrijgen. Dat vind ik knap. Op basis van de input en adviezen van AgriDirect hebben we onder meer onze informatievoorziening richting klanten aangepast", zegt Niki Nuijten, business development manager swine Benelux bij MSD Animal Health
“De resultaten zijn voor ons belangrijk om strategische keuzes te maken”
“Wij willen graag in gesprek komen met agrariërs die nog geen klant van ons zijn.” Dat was de gedachte van Univé toen er contact werd zocht met AgriDirect. Univé is al jaren een belangrijke speler in de agrarische verzekeringsbranche. Ze wilden graag hun diensten onder de aandacht brengen bij akkerbouwers en melkveehouders die nog geen klant waren van Univé.